Studiedag duurzaamheid: hoe krijg ik dat verkocht?
Iedereen heeft de mond vol van duurzaamheid. We lijken intussen allemaal te weten dat we ons gedrag zullen moeten veranderen. En toch blijft échte gedragsverandering uit. Waarom doen slimme mensen domme dingen? En hoe kunnen we daar, met gedragspsychologie als wapen, verandering in brengen?
Kunnen we duurzaamheid wél sexy maken door ons verhaal beter te vertellen? Koen Thewissen denkt van wel. En hij wil het bewijzen.
Met weareDaniel dicht hij de kloof tussen de academische en de ‘echte’ wereld. Hij vertelt welke denkfouten écht duurzaam gedrag verhinderen. En hoe we die denkfouten kunnen gebruiken om mensen zachtjes in de juiste richting te sturen. Tijdens deze dag krijg jij concrete tips om jouw duurzaamheids-verhaal écht verkocht te krijgen.
In de voormiddag vindt een presentatie plaats over de theorie rond strategische communicatie. In de namiddag passen we de theorie toe tijdens een workshop rond strategisch communiceren over de pre-ecoregelingen.
Koen Thewissen werkte 10 jaar lang als communicatiestrateeg voor het reclamebureau BBDO. Hij is oprichter van de Belgian Advertising School. Samen met Tim Smits zet hij sinds 2015 zijn schouders onder het communicatiebureau weareDaniel. WeareDaniel vertaalt wetenschappelijke inzichten in nieuwe merken en communicatiestrategieën met een focus op duurzaamheid. De olifant is Koens’ favoriete dier. Na deze sessie zal je begrijpen waarom.
Praktisch
18 maart 2022
VAC Gent in zaal ‘Leo Baekeland’ (04.02), of online indien u enkel wil deelnemen aan de presentatie.
We nodigen iedereen van harte uit om de trein te nemen. De zaal bevindt zich vlak naast het station Gent-Sint Pieters. Lunch is voorzien voor deelnemers van de workshop.
Programma
9u30 -10u30 Deuren open en warm onthaal
10u30 - 12u00 Presentatie “hoe verkoop ik duurzaamheid?’ online & fysiek
12u00 - 13u00 Lunch
13u00 - 16u00 Workshop: ‘strategisch communiceren rond pre- ecoregelingen?’
Vooraf inschrijven is verplicht en kan via deze link. Het aantal deelnemers voor de workshop is beperkt tot 20 personen waarbij we mikken op een zo divers mogelijk publiek. Gelieve je dus met één of max. twee personen in te schrijven per organisatie.